Het tijdelijk noodfonds energie is gesloten.
Het Noodfonds Energie is er voor huishoudens waar het inkomen laag is en veel moet betalen voor energie. Men kan voor 6 maanden steun ontvangen bij het betalen van de energierekening.
Update 29-4-25
Update 26-4-25
Hoe werkt het?
Het Noodfonds Energie geeft steun bij een deel van de rekening(en) voor gas, elektriciteit en warmte. Ze kijken naar hoeveel iemand verdient en hoe hoog de energierekening is.Wie kan het aanvragen?
- Het huishouden heeft een inkomen van maximaal 200% van
het sociaal minimum.
Dat betekent dat het bruto-inkomen per maand lager is dan € 3.400 - (alleenstaande) of € 4.740 - (samenwonend). Er hoort ook 8% vakantiegeld bij. - De energiekosten van het huishouden zijn hoger dan 8
tot 10 procent van de bruto-inkomen per maand.
- Dit jaar kunnen huishoudens met blokaansluiting ook een
aanvraag doen. Lees het nieuwsbericht op onze website voor meer
informatie.
Wat is nodig om een aanvraag te doen
- Een e-mailadres en telefoonnummer
- Alle personen in jouw huishouden boven de 18 jaar met
een inkomen zijn in de buurt
- Alle personen uit het huishouden loggen in met hun
eigen DigiD
- Een DigiD-account met sms-controle
- Energierekening(en) op naam van een persoon uit het
huishouden*
- Het bedrag dat de vorige maand betaalde aan energie
- Het klantnummer of administratienummer van de organisatie waar de energierekening betaald wordt
Hoe kan de aanvraag gedaan worden
- Via de website
- App downloaden op de telefoon of de aanvraag op de computer doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten